Barbara Horváth in bestuur stichting MijnCoach

Dermatoloog Barbara Horváth is toegetreden tot het bestuur van stichting MijnCoach. Ze vertegenwoordigt het onderdeel Hidradenitis suppurativa (*) en de daarbij horende MijnHSCoach. HS is een terugkerende en onvoorspelbare aandoening, daarom wordt de mijnHScoach ontwikkeld. Het middel geeft patiënten meer inzicht in hun aandoening. De coach is ook een hulpmiddel bij de behandeling.

Het cv en de agenda van Barbara Horváth die Hongaarse wortels heeft en sinds september 2019 hoofd van de afdeling dermatologie van het Universitair Medisch Centrum Groningen is, laten zien dat we te maken hebben een bezige bij en gedreven vakvrouw. De prioriteiten liggen duidelijk bij haar patiënten. Daarbij maakt ze deel uit van de medische adviesraad van de HS-patiëntenvereniging. Ook kennisdelen met collega’s staat hoog op haar (publicatie)lijstje.

De praktische gang van zaken rondom MijnHSCoach zijn in handen van Nicole Koerts arts-onderzoeker dermatologie bij UMCG. De planning is om de eerste versie van de coach te kunnen testen in januari 2024.

Meer weten over MijnHSCoach? Neem contact op met Nicole.

* Hidradenitis suppurativa is een chronische huidontsteking waarbij de steeds terugkerende ontstekingen van de haarzakjes en talgkliertjes kenmerkend zijn.