Webinar psychosociale factoren

Download hieronder de presentaties per onderwerp.

Klik hier voor de video.
SMART-IBD is een lerend netwerk van zorgprofessionals en patiënten met als doel uitkomsten van IBD te verbeteren en creëren van meer evidence voor zorgpaden gericht op psychosociale en lifestyle factoren.

Inmiddels is mijnIBDcoach, met ruim 6000 patiënten, het grootste e-Health platform op het gebied van IBD in Europa. Voor startende ziekenhuizen en ziekenhuizen die al langer mijnIBDcoach gebruiken gaan we een reeks webinars organiseren waarin actuele vragen beantwoord worden. Tevens zullen we aandacht geven aan een actueel thema dat ook in mijnIBDcoach en het SMART-IBD netwerk terugkomt. De vorige keer was dit voeding. Deze keer diepen we het thema IBD en psychosociale factoren dieper uit. Wat kan mijnIBDcoach hierin betekenen en hoe kun je interventies in jouw netwerk inbedden.

Binnenkort verschijnen hier de presentaties in pdf-formaat. Mocht je deze willen delen, laat  het ons even weten en vermeld altijd de bron.

Pitch over organisatie en doelstellingen mijnIBDcoach, stichting en SMART-IBD
Marieke Pierik

De relatie tussen psychosociale factoren en opvlammingen bij IBD
Dion Wintjens